Od potrošnje k povezanosti

Koliko drugih asociacij se vam utrne, preden ob besedi “božič” pomislite na darila? Praznikov si brez daril skoraj ne znamo predstavljati. V krščanstvu je obdarovanje najprej povezano s simboliko daril, ki so jih sveti trije kralji prinesli Jezusu ob njegovem rojstvu (zlato, kadilo in milo). V Sloveniji je otrokom dolgo časa darila prinašal Miklavž 6. decembra, v Jugoslaviji pa Dedek Mraz, vendar sta danes obe tradiciji skorajda izrinjeni pod vplivom angloameriške kulture. Popularizacija božičnih dreves, kokalinega Božička in razne božične pesmi, ki jih poznamo iz filmov in reklam, so poskrbeli, da božič danes tako močno povezujemo z (morda) pretiranim obdarovanjem.

Po eni strani je obdarovanje povezano z izražanjem ljubezni in hvaležnosti do naših bližnjih, ki jim s pozornostmi decembra pokažemo, da jih imamo radi. A je bila ta praksa v zadnjih letih izkoriščena s strani kapitalizma in komercializacije. Evforija nakupovanja se začne že pred prazničnim mesecem, s črnim petkom, ko nas številni popusti, akcije in nenehno bombardiranje z idejami za darila spremljajo vse do konca leta, da vsako leto občutimo vedno večji pritisk pri iskanju (popolnih) daril. Za marsikoga darila postanejo obveznost. Dajejo nam občutek, da bo *ravno ta izdelek* popolno darilo, ki bo popolnoma osrečil naše najbližje. Reklame z velikimi nasmehi nam kažejo, da bodo proizvodi prinesli toplino in ljubezen. Sprašujemo se, kaj kupiti svojim prijateljem in družini, da zadovoljimo idejo o popolnem božiču? Za nas takšna podoba praznikov pomeni večjo potrošnjo, za prodajalce pa masten zaslužek.

Morda je čas, da naredimo korak nazaj in se vprašamo, kaj želimo s svojimi darili zares sporočati. Si res želimo podpirati in spodbujati potrošniško idejo božiča, ki ima močan negativen vpliv na okolje? Ta gotovo ni potrebna, da dosežemo svoj resnični cilj, ki je izražanje ljubezni.

Obdarovanje je v naši družbi in kulturi že tako globoko zakoreninjeno, da imamo pogosto občutek, da gre za nujnost, ki jo naši bližnji od nas pričakujejo. Zato smo se mlade odločili vprašati, kaj si od prijateljev želijo za božič. Odgovorili so:

  • Čas skupaj🧡
  • Njihov čas
  • Da se vsi skupaj dobimo ali pa gremo kam, samo da se imamo fajn😅
  • Denar
  • Njihovih objemov!
  • Njihovega časa!
  • Da si vzamejo čas, da smo na kupu❤️ Kak večer ob družabnih igrah!
    (Citirali smo vse podane odgovore s slovničnimi popravki.)

Sporočilo je jasno. Večina med nami si za praznike preprosto želi le družbo prijateljev in družine. Namesto iskanja daril in pretiranega nakupovanja lahko svojo energijo usmerimo v to, da podarimo tisto, kar je vredno največ – čas in ljubezen. Razumemo, da je korak stran od daril lahko strašen, saj imamo občutek, da jih od nas vsi pričakujejo. A je odziv mladih gotovo signal, da ta niso nujna. Letošnji prazniki so lahko priložnost, da s prijatelji ustvarite novo tradicijo – brez daril, a z iskrenim dogovorom za skupno druženje in pristno povezanost.

Viri

PREBERITE TUDI

29.01.2025

Vabilo na trening Podpora…

Trening za strokovnjake, svetovalne delavce, karierne svetovalce, coache, mladinske delavce, mentorje Vabimo vas na trening za strokovnjake, ki delajo z mladimi v ključnem obdobju prehoda

27.01.2025

PREVENTIVNI PROGRAMI BREZ IZGOVORA…

Projekt sofinancira Mestna občina Ljubljana v okviru Javnega razpisa za sofinanciranje preventivnih programov na področju različnih vrst zasvojenosti v Mestni občini Ljubljana za leto 2025.

27.01.2025

Nov razpis za študentsko…

Razpis za ŠTUDENTSKO DELO IZVAJALCEV PREVENTIVNIH PROGRAMOV Mladinske zveze Brez izgovora Slovenija V ekipi Mladinske zveze Brez izgovora iščemo nove okrepitve – študente za izvajanje

Vse novice