Nevaren cocktail: Oglaševanje alkoholnih pijač in sponzorstva v Formuli 1

Danes, 22. maja 2015 so Eurocare – evropska zveza za alkoholno politiko, angleški Inštitut za alkoholne študije in avstralska Univerza Monash izdali poročilo o obsegu oglaševanja alkoholnih pijač med Veliko nagrado Monaka 2014 in sponzoriranju moštev Formule 1 s strani alkoholne industrije. Raziskava je pokazala, da je zaradi sponzorstev alkoholne industrije, občinstvo po vsem svetu močno izpostavljeno oglaševanju alkoholnih pijač.

Podatki kažejo, da je bilo med Veliko nagrado Monaka 2014, vrhuncem prvenstva Formule 1, zaznanih v povprečju enajst referenc na tržne znamke alkoholnih pijač na minuto. Z drugimi besedami – občinstvo 500 milionov ljudi po vsem svetu je bilo v dveh urah prenosa dogodka oglaševanju alkoholnih pijač izpostavljeno v povprečju vsakih pet sekund.

Avtorji poročila menijo, da je praksa sponzoriranja, ki so jo proučevali, v nasprotju z Evropsko direktivo o avdiovizualnih medijskih storitvah. Strinjajo se tudi, da je sponzoriranje v nasprotju s šibkimi prostovoljnimi kodeksi, ki jih postavlja alkoholna industrija sama. Eurocare je vprašanja o primernosti sponzoriranja Formule 1 s strani alkoholne industrije naslovilo tudi na predsednika mednarodne avtomobilistične zveze (uradno francosko Fédération Internationale de l'Automobile, kratica FIA)  Jeana Todta, ki je zavrnil odgovornost.

Mariann Skar, generalna sekretarka Eurocare-a pravi: »Količina izpostavljenosti alkoholnim oglasom med dogodki Formule 1 presega vse standarde. V skupnosti Formule 1 ne priznavajo odgovornosti za oglaševanje 500 milijonskemu občinstv, zato pozivamo vse odločevalce v Formuli 1, da prekinejo sponzorirstva s strani alkoholne industrije.«

Kaherine Brown, direktorica Inštituta za alkoholne študije pravi: »Sponzoriranje motošporta s strani alkoholne industrije sproža mešane signale glede pitja alkohola v povezavi z vožnjo in varnostjo na cesti ter s tem deluje v neskladju s trenutnimi smernicami EU glede oglaševanja alkoholnih pijač.«

Dr Kerry O'Brien, vedenjski znanstvenik z Univerze Monash v Avstraliji pravi: »Oglaševanje alkoholnih pijač in sponzorstva s strani alkoholnih podjetij so zelo pogosta na tekmovanjih Formule 1, kljub temu pa do danes ni bila izvedena še nobena raziskava o obsegu in načinu oglaševanja v tem špotu. Podatki jasno kažejo, da je sponzoriranje in oglaševanje alkoholnih pijač v tem športu zelo obsežno, vsaj kar zadeva Velike nagrade Monaka. Pomembno je, da dodatno preučimo obseg in vpliv oglaševanja alkohola v Formuli 1, saj predhodne raziskave kažejo na močno korelacijo med oglaševanjem alkohola in povečano rabo med mladimi. Oblikovalci politik bodo s tem imeli boljše izhodišče za uvedbo strožje zakonodaje, ki vključuje prepoved oglaševanja alkohola.«

PREBERITE TUDI

03.06.2021

“Odločeni! Opuščamo kajenje”

  Ljubljana, 28. maj 2021 Vsako leto 31. maja obeležujemo Svetovni dan brez tobaka, ki je letos posvečen opuščanju kajenja in poteka pod geslom »Odločeni!

22.04.2021

Simpozij: ”Odločeni! Opuščamo kajenje”

Ob Svetovnem dnevu brez tobaka bo v petek, 28. 5. 2021, potekal simpozij z naslovom “Odločeni! Opuščamo kajenje”, na katerem sodeluje tudi Zveza Brez izgovora

12.04.2021

Evropska spletna raziskava o…

Nacionalni inštitut za javno zdravje se je pridružil mednarodni raziskavi o uporabi drog, ki jo koordinira Evropski center za spremljanje drog in zasvojenosti z drogami

Vse novice