Nevaren cocktail: Oglaševanje alkoholnih pijač in sponzorstva v Formuli 1

Danes, 22. maja 2015 so Eurocare – evropska zveza za alkoholno politiko, angleški Inštitut za alkoholne študije in avstralska Univerza Monash izdali poročilo o obsegu oglaševanja alkoholnih pijač med Veliko nagrado Monaka 2014 in sponzoriranju moštev Formule 1 s strani alkoholne industrije. Raziskava je pokazala, da je zaradi sponzorstev alkoholne industrije, občinstvo po vsem svetu močno izpostavljeno oglaševanju alkoholnih pijač.

Podatki kažejo, da je bilo med Veliko nagrado Monaka 2014, vrhuncem prvenstva Formule 1, zaznanih v povprečju enajst referenc na tržne znamke alkoholnih pijač na minuto. Z drugimi besedami – občinstvo 500 milionov ljudi po vsem svetu je bilo v dveh urah prenosa dogodka oglaševanju alkoholnih pijač izpostavljeno v povprečju vsakih pet sekund.

Avtorji poročila menijo, da je praksa sponzoriranja, ki so jo proučevali, v nasprotju z Evropsko direktivo o avdiovizualnih medijskih storitvah. Strinjajo se tudi, da je sponzoriranje v nasprotju s šibkimi prostovoljnimi kodeksi, ki jih postavlja alkoholna industrija sama. Eurocare je vprašanja o primernosti sponzoriranja Formule 1 s strani alkoholne industrije naslovilo tudi na predsednika mednarodne avtomobilistične zveze (uradno francosko Fédération Internationale de l'Automobile, kratica FIA)  Jeana Todta, ki je zavrnil odgovornost.

Mariann Skar, generalna sekretarka Eurocare-a pravi: »Količina izpostavljenosti alkoholnim oglasom med dogodki Formule 1 presega vse standarde. V skupnosti Formule 1 ne priznavajo odgovornosti za oglaševanje 500 milijonskemu občinstv, zato pozivamo vse odločevalce v Formuli 1, da prekinejo sponzorirstva s strani alkoholne industrije.«

Kaherine Brown, direktorica Inštituta za alkoholne študije pravi: »Sponzoriranje motošporta s strani alkoholne industrije sproža mešane signale glede pitja alkohola v povezavi z vožnjo in varnostjo na cesti ter s tem deluje v neskladju s trenutnimi smernicami EU glede oglaševanja alkoholnih pijač.«

Dr Kerry O'Brien, vedenjski znanstvenik z Univerze Monash v Avstraliji pravi: »Oglaševanje alkoholnih pijač in sponzorstva s strani alkoholnih podjetij so zelo pogosta na tekmovanjih Formule 1, kljub temu pa do danes ni bila izvedena še nobena raziskava o obsegu in načinu oglaševanja v tem špotu. Podatki jasno kažejo, da je sponzoriranje in oglaševanje alkoholnih pijač v tem športu zelo obsežno, vsaj kar zadeva Velike nagrade Monaka. Pomembno je, da dodatno preučimo obseg in vpliv oglaševanja alkohola v Formuli 1, saj predhodne raziskave kažejo na močno korelacijo med oglaševanjem alkohola in povečano rabo med mladimi. Oblikovalci politik bodo s tem imeli boljše izhodišče za uvedbo strožje zakonodaje, ki vključuje prepoved oglaševanja alkohola.«

PREBERITE TUDI

28.03.2024

Sporočilo za javnost: Podpora…

Nevladne organizacije, članice Slovenskega združenja za kronične nenalezljive bolezni (zKNB), v celoti podpiramo in zagovarjamo trenutne predloge sprememb Zakona o omejevanju uporabe tobačnih in povezanih

12.03.2024

Tobačna industrija je v…

Ljubljana, 12. 3. 2024 – Ob aktualnem predlogu spremembe Zakona o omejevanju uporabe tobačnih in povezanih izdelkov (ZOUTPI) je Mladinska zveza Brez izgovora Slovenija v

11.03.2024

Do dobre energije brez…

Ni vse zlato, kar se sveti. Energijske pijače niso za otroke in mladostnike. V Mladinski zvezi Brez izgovora Slovenija v partnerstvu z Ministrstvom za zdravje,

Vse novice