Nevaren cocktail: Oglaševanje alkoholnih pijač in sponzorstva v Formuli 1

Danes, 22. maja 2015 so Eurocare – evropska zveza za alkoholno politiko, angleški Inštitut za alkoholne študije in avstralska Univerza Monash izdali poročilo o obsegu oglaševanja alkoholnih pijač med Veliko nagrado Monaka 2014 in sponzoriranju moštev Formule 1 s strani alkoholne industrije. Raziskava je pokazala, da je zaradi sponzorstev alkoholne industrije, občinstvo po vsem svetu močno izpostavljeno oglaševanju alkoholnih pijač.

Podatki kažejo, da je bilo med Veliko nagrado Monaka 2014, vrhuncem prvenstva Formule 1, zaznanih v povprečju enajst referenc na tržne znamke alkoholnih pijač na minuto. Z drugimi besedami – občinstvo 500 milionov ljudi po vsem svetu je bilo v dveh urah prenosa dogodka oglaševanju alkoholnih pijač izpostavljeno v povprečju vsakih pet sekund.

Avtorji poročila menijo, da je praksa sponzoriranja, ki so jo proučevali, v nasprotju z Evropsko direktivo o avdiovizualnih medijskih storitvah. Strinjajo se tudi, da je sponzoriranje v nasprotju s šibkimi prostovoljnimi kodeksi, ki jih postavlja alkoholna industrija sama. Eurocare je vprašanja o primernosti sponzoriranja Formule 1 s strani alkoholne industrije naslovilo tudi na predsednika mednarodne avtomobilistične zveze (uradno francosko Fédération Internationale de l'Automobile, kratica FIA)  Jeana Todta, ki je zavrnil odgovornost.

Mariann Skar, generalna sekretarka Eurocare-a pravi: »Količina izpostavljenosti alkoholnim oglasom med dogodki Formule 1 presega vse standarde. V skupnosti Formule 1 ne priznavajo odgovornosti za oglaševanje 500 milijonskemu občinstv, zato pozivamo vse odločevalce v Formuli 1, da prekinejo sponzorirstva s strani alkoholne industrije.«

Kaherine Brown, direktorica Inštituta za alkoholne študije pravi: »Sponzoriranje motošporta s strani alkoholne industrije sproža mešane signale glede pitja alkohola v povezavi z vožnjo in varnostjo na cesti ter s tem deluje v neskladju s trenutnimi smernicami EU glede oglaševanja alkoholnih pijač.«

Dr Kerry O'Brien, vedenjski znanstvenik z Univerze Monash v Avstraliji pravi: »Oglaševanje alkoholnih pijač in sponzorstva s strani alkoholnih podjetij so zelo pogosta na tekmovanjih Formule 1, kljub temu pa do danes ni bila izvedena še nobena raziskava o obsegu in načinu oglaševanja v tem špotu. Podatki jasno kažejo, da je sponzoriranje in oglaševanje alkoholnih pijač v tem športu zelo obsežno, vsaj kar zadeva Velike nagrade Monaka. Pomembno je, da dodatno preučimo obseg in vpliv oglaševanja alkohola v Formuli 1, saj predhodne raziskave kažejo na močno korelacijo med oglaševanjem alkohola in povečano rabo med mladimi. Oblikovalci politik bodo s tem imeli boljše izhodišče za uvedbo strožje zakonodaje, ki vključuje prepoved oglaševanja alkohola.«

PREBERITE TUDI

10.11.2023

Sporočilo za javnost: Poziv…

S slovenskim združenjem za kronične nenalezljive bolezni (ZKNB) ob glasovanju o sprejemu poročila na temo kroničnih nenalezljivih bolezni (KNB) pozivamo vse slovenske evropske poslance in

29.09.2023

Spoznaj No Excuse –…

Prišel je tisti čas v letu, ko v Brez izgovora odpiramo vrata vsem, ki nas želijo bolje spoznati in se pridružiti naši družini. Čas je,

26.09.2023

Utrinki udeležencev iz izmenjave…

V prvem tednu septembra je v Bolgariji, natančneje v gorskem mestecu po imenu Bansko, potekala Erasmus+ mladinska izmenjava z naslovom Art is long, life is

Vse novice