Prometna varnost in boljša kvaliteta bivanja v mestnih središčih ob omejitvi hitrosti na 30km/h.
Vedno več je evropskih mest, ki uvajajo omejitev hitrosti 30 km/h ne le v določeni ulici oz. okolišu temveč kar na vseh cestah v mestu. Omejitev 30km/h se bo z 2021 še razširila.
V sosednji Španiji vlada sprejema korake k zakonski spremembi, ki bi lahko do naslednjega leta omejitve hitrosti mestnih cest po državi zmanjšale na 30 km/h ali manj. Tudi na Nizozemskem potekajo razprave o zmanjšanju privzetih omejitev mestne hitrosti.
Špansko mesto Bilbao bo prvo mesto z več kot 300.000 prebivalci, ki bo sprejelo omejitev 30 km/h po vsem mestu.
Bruselj od 1. januarja 2021 predstavlja največje evropsko območje, kjer je hitrost omejena na 30km/h, z izjemo nekaterih glavnih cest, kjer omejitev ostaja 50km/h. Z uvedbo omejitve hitrosti na 30km/h po celem mestu se bo povprečna hitrost znižala kar za 9%.
Območja hitrosti z omejitvijo 30km/h bo uvedel tudi Ciper. Poteza je namenjena spodbujanju kolesarjenja in izboljšanju varnosti: po uradnih podatkih se na Cipru 70 % nesreč s smrtnim izidom zgodi ravno v naseljih.
V vseh primerih mestne oblasti navajajo številne koristi ukrepa, vključno z večjo varnostjo, manjšim onesnaženjem in posledično do kolesarjev in pešcev bolj prijazna mestna središča.
Viri:
https://www.gov.si/teme/zmanjsanje-emisij-toplogrednih-plinov/
https://etsc.eu/expert-group-report-outlines-areas-for-eu-action-on-speed/
https://etsc.eu/30km-h-limits-set-to-spread-in-2021/
https://etsc.eu/average-s peed-down-9-in-brussels-since-launch-of-city-wide-30-km-h-limit/