O omejitvi hitrosti na 30km/h

Prometna varnost in boljša kvaliteta bivanja v mestnih središčih ob omejitvi hitrosti na 30km/h.

Ko se pogovarjamo o omejitvi hitrosti na 30km/h, v prvi vrsti to povezujemo z večjo prometno varnostjo. Zmanjšana omejitev lahko tudi znatno prispeva h kvaliteti življenja v urbanih središčih (z zmanjšanim onesnaževanjem zraka, hrupa, obremenjevanja centrov mest z motornimi vozili in varčevanje z energijo).

Vedno več je evropskih mest, ki uvajajo omejitev hitrosti 30 km/h ne le v določeni ulici oz. okolišu temveč kar na vseh cestah v mestu. Omejitev 30km/h se bo z 2021 še razširila.
 

Pariz bo letos razširil omejitve 30 km/h tako, da bodo zajele celotno mesto. Mesta Grenoble, Lille in Nantes so v zadnjih letih izvedla podobne ukrepe.

V sosednji Španiji vlada sprejema korake k zakonski spremembi, ki bi lahko do naslednjega leta omejitve hitrosti mestnih cest po državi zmanjšale na 30 km/h ali manj. Tudi na Nizozemskem potekajo razprave o zmanjšanju privzetih omejitev mestne hitrosti.

Špansko mesto Bilbao bo prvo mesto z več kot 300.000 prebivalci, ki bo sprejelo omejitev 30 km/h po vsem mestu.

Bruselj od 1. januarja 2021 predstavlja največje evropsko območje, kjer je hitrost omejena na 30km/h, z izjemo nekaterih glavnih cest, kjer omejitev ostaja 50km/h. Z uvedbo omejitve hitrosti na 30km/h po celem mestu se bo povprečna hitrost znižala kar za 9%.

Območja hitrosti z omejitvijo 30km/h bo uvedel tudi Ciper. Poteza je namenjena spodbujanju kolesarjenja in izboljšanju varnosti: po uradnih podatkih se na Cipru 70 % nesreč s smrtnim izidom zgodi ravno v naseljih.

V vseh primerih mestne oblasti navajajo številne koristi ukrepa, vključno z večjo varnostjo, manjšim onesnaženjem in posledično do kolesarjev in pešcev bolj prijazna mestna središča.

Viri:
https://www.gov.si/teme/zmanjsanje-emisij-toplogrednih-plinov/
https://etsc.eu/expert-group-report-outlines-areas-for-eu-action-on-speed/
https://etsc.eu/30km-h-limits-set-to-spread-in-2021/
https://etsc.eu/average-s peed-down-9-in-brussels-since-launch-of-city-wide-30-km-h-limit/

PREBERITE TUDI

15.09.2021

Akademija Brez izgovora v…

V letu 2020 je svetovna pandemija povzročila težave na področju zaposlovanja, predvsem zaposlovanja mladih. Zmanjšanje celotnega delovno aktivnega prebivalstva je bilo med leti 2019 in

07.09.2021

Summer camp 2021!

Konec julija, ko bi se nas večina najraje preselila v hladilnik, se je tudi letos odvijal tradicionalni poletni tabor No Excuse Summer Camp. Na Kokarski

05.08.2021

Pot do Fuerteventure in…

Šest aktivistov iz Slovenije se je udeležilo izmenjave, ki je trajala 6 polnih dni. Trajnostni razvoj nas je vodil skozi doživetje. Lahko bi rekli, da

Vse novice