Alkohol in tobak na družbenih omrežjih

PRISOTNOST ALKOHOLA IN TOBAKA NA DRUŽBENIH OMREŽJIH
 
Mladi so ciljna skupina, ki ji alkoholna in tobačna industrija agresivno ponujata in prodajata svoje izdelke preko različnih komunikacijskih kanalov. Zato smo raziskali, v kolikšni meri so mladi izpostavljeni prisotnosti alkohola in tobaka na družbenih omrežjih, kot sta Instagram in Facebook. Ugotavljamo, da so mladi, ne glede na prepovedano oglaševanje tobaka in tobačnih izdelkov na družbenih omrežjih, še vedno močno izpostavljeni marketinškemu komuniciranju. Prav tako je tudi objavljanje alkoholnih pijač  precej svobodno, čeprav je zakonsko dovoljeno le v določenih primerih in pod pogoji, ki so navedeni v ZZUZIS-A. Objavljanje, deljenje, všečkanje in komentiranje alkoholnih in tobačnih izdelkov je nespremljano s strani pristojnih inšpektoratov, kar prizadene predvsem mladostnike. Z raziskavo smo želeli opozoriti, da je potrebno omejiti izpostavljenost mladoletnih oglaševanju tovrstnih izdelkov in vzpostaviti kontrolni mehanizem za učinkovito omejevanje le-tega.

Marketinško komuniciranje alkohola je sicer zakonsko in samo-regulirano, a dovoljeno le v določenih primerih. Opredeljeni so v veljavnih predpisih – v 15. členu Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o zdravstveni ustreznosti živil in izdelkov ter snovi, ki prihajajo v stik z živili (ZZUZIS-A) in s samoregulativo v 19. členu Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Oglaševanje na področju tobaka, tobačnih in povezanih izdelkov pa je prepovedano v 29. členu Zakona o omejevanju uporabe tobačnih in povezanih izdelkov (ZOUTPI).
 

Petra Jarkovič

PREBERITE TUDI

17.05.2022

RAZPIS ZA VZGOJITELJE IN…

Živjo! Poletje že trka na vrata in bližajo se tudi tabori za otroke in mladostnike v izvedbi Mladinske zveze Brez izgovora Slovenija v Zgornjih Desklah.

09.05.2022

Odprte so prijave za…

Ljubljana, 5. maj 2022 – Social Impact Award je mednarodni projekt, ki letos v 18 državah nudi podporo nadobudnim mladim, ki želijo s svojo inovativno

11.04.2022

Pusti odtis: Daruj kri!

V Sloveniji vsako leto daruje kri okoli 100.000 ljudi, kar pomeni, da pokrivamo vse potrebe zdravstva, ki jih le-ta ima s transfuzijo krvi. Vsaj enkrat

Vse novice