Alkohol in tobak na družbenih omrežjih

PRISOTNOST ALKOHOLA IN TOBAKA NA DRUŽBENIH OMREŽJIH
 
Mladi so ciljna skupina, ki ji alkoholna in tobačna industrija agresivno ponujata in prodajata svoje izdelke preko različnih komunikacijskih kanalov. Zato smo raziskali, v kolikšni meri so mladi izpostavljeni prisotnosti alkohola in tobaka na družbenih omrežjih, kot sta Instagram in Facebook. Ugotavljamo, da so mladi, ne glede na prepovedano oglaševanje tobaka in tobačnih izdelkov na družbenih omrežjih, še vedno močno izpostavljeni marketinškemu komuniciranju. Prav tako je tudi objavljanje alkoholnih pijač  precej svobodno, čeprav je zakonsko dovoljeno le v določenih primerih in pod pogoji, ki so navedeni v ZZUZIS-A. Objavljanje, deljenje, všečkanje in komentiranje alkoholnih in tobačnih izdelkov je nespremljano s strani pristojnih inšpektoratov, kar prizadene predvsem mladostnike. Z raziskavo smo želeli opozoriti, da je potrebno omejiti izpostavljenost mladoletnih oglaševanju tovrstnih izdelkov in vzpostaviti kontrolni mehanizem za učinkovito omejevanje le-tega.

Marketinško komuniciranje alkohola je sicer zakonsko in samo-regulirano, a dovoljeno le v določenih primerih. Opredeljeni so v veljavnih predpisih – v 15. členu Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o zdravstveni ustreznosti živil in izdelkov ter snovi, ki prihajajo v stik z živili (ZZUZIS-A) in s samoregulativo v 19. členu Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Oglaševanje na področju tobaka, tobačnih in povezanih izdelkov pa je prepovedano v 29. členu Zakona o omejevanju uporabe tobačnih in povezanih izdelkov (ZOUTPI).
 

Petra Jarkovič

PREBERITE TUDI

09.11.2021

Lilia’s adventure in Brežice,…

Hearing a lot about the exquisite beauty of Slovenia made me eager to write it down on my “ Must-Visit “ destinations, until the time

02.11.2021

the BREXPERIENCE

24 September, Friday. Early dawn. Sunrise over the chilly town of Brežice. Half of the Macedonian team, after being left on the highway and walked

21.10.2021

Poziv Vladi RS k…

Dvig cen električne energije in zemeljskega plina na veleprodajnih trgih v EU in napovedane podražitve energije za potrošnike zahtevajo hiter in usklajen odziv. Podpisniki poziva

Vse novice