Brez izgovora aktivno na posvetu European Diesel Summit

07.11.2018
V torek, 6. 11., se je v Bruslju odvijal Evropski posveta o dizlu. Posvet so organizirali EPHA (European Public Health Alliance), T&E (Transport and Environment  in mreža Eurocities.
S prvim govorom je posvet otvoril William Todts, izvršni direktor za transport in okolje, ki je spomnil, zakaj je takšen dogodek pomemben in na kratko predstavil obravnavano problematiko.

Sledil je prvi panel z naslovom "Zapuščina škandala z dizelskimi emisijami". Na njem so sodelovali predstavniki različnih mednarodnih organizacij s področja okolja, zdravja, pravic potrošnikov. Zanimivo je, da se je v panelu sodelovala Connie Hedegaard, ki je poleg svojih drugih vlog tudi članica trajnostnega sveta pri Volkswagen-u. Med drugim je bila predstavljena primerjava,  kakšen je bil odziv na škandal v Združenih državah Amerike in kakšen v Evropski uniji.

Izpostavljeno je bilo, da nemški potrošniki še zdaj niso dobili nazaj povrnjenih stroškov, medtem, ko so Ameriki za to poskrbeli že hitro po dogodku in spremenili način testiranja avtomobilov za napake, da avtomobilska industrija ne ve kdaj in kako bodo njihovi avtomobili testirani za napake. Na drugi strani v Evropi to še kar traja, saj se glede tega pišejo protokoli, ki so bolj časovno potratni. Pri Volkswagen-u  so začeli s pisanjem Dekarboksilacijskega plana, katerega cilj je zmanjšati izpuste, zavezujejo se tudi za zvišanje proizvodnje električnih vozil, v kar bodo investirali 30 milijard.
Vredno je poudariti, da je avtomobilna industrija zelo močan sektor, ki si ne želi, da bi določeni podatki o meritvah izpustov prišli v javnost, tako da prihaja do poskusov podkupovanja organizacij, ki so delale raziskave na tem področju. Avtomobilska industrija je tudi zelo zaprta, in z javnostjo želi komunicirati le pisno.

Po prvem panelu je sledila predstavitev predstavitev deklaracije z naslovom hitre poti do čistega zraka, v kateri javnost poziva Evropsko unijo in njene države članice k izpolnitvi petih zahtev.
Sledil je govor evropske komisijonarke Elzbiete Bienkowske, v katerem smo izvedeli, kaj dela evropska komisija glede te problematike. Največ napredka je bilo narejenega prejšnje leto; postavljena so boljša pravila za testiranje avtomobilov, kazen za prekršene vrednosti izpustov se je povečala iz 300€ na 30.000€ na vozilo, a po njenih besedah še vedno ni bilo narejenega dovolj glede problematike.

V drugem panelu je pogovor tekel o rešitvah; kako jo že rešujejo v nekaterih mestih in kakšne so še druge možne rešitve, ki bi jih bilo potrebno implementirati. Predstavniki iz Porta, Sofie in Utrechta so predstavili, kaj so v njihovih mestih naredili do sedaj, da bi se problem dizla rešil in kaj vse jih ovira pri uvajanju bolj radikalnih sprememb. Vse države bi morale aktivno delati na tem, ne le Nemčija, treba je najti dober način za ponovno opremljanje avtomobilov, ki imajo napačen motor, da se teh ne zavrže, ampak le ustrezno predela. Veliko lahko naredimo tudi na področju javnega prometa. V Portu bodo v naslednjih dveh letih večino avtobusov zamenjali z avtobusi na elektriko in plin in naredili še druge spremembe, s katerimi želijo prikazati, da mesto lahko deluje z zelo nizko ali celo nično porabo dizla. Predstavnik iz Utrechta je izpostavil, da smo vsi na nek način odvisni od mobilnosti, zato je nujno, da so ljudem na voljo boljše oblike za transport po mestih in med njimi, oblike, ki niso tako okolju in zdravju škodljive, kot so vozila z dizelskimi motorji.

Če zaključimo, je bil posvet produktiven odprt pogovor o škandalu z emisijami dizelskega goriva, o njegovih posledicah, že narejenih rešitvah, željenih spremembah na področju celotne evropske unije in v samih državah članicah. Pomembno je izpostaviti, da so prve žrtve otroci, starejši in bolni, ki so najbolj občutljivi na posledice vdihavanja takega zraka. Ob prvem izbruhi in razkritju napak pri Volkswagen-u politiki niso naredili dovolj in ukrepali dovolj hitro, da bi problem začeli reševati prej, javnost zato ne krivi toliko industrije same, kot oblasti, ki ni ugotovila, da se to dogaja. Dobro je, da je v teh treh letih prišlo do nekega pozitivnega napredka, a problem še definitivno ni rešen, sploh pa ne s celostnega vidika. Na tem bo treba še veliko delati, a že ta posvet je korak v pravo smer, da se javnosta začne zanimati in aktivno vključevati v samo reševanje.

Sorodni članki

Brez izgovora Slovenija razpisuje delovno mesto administratorja/ke.
03.12.2018
Vabilo predsedniku Borutu Pahorju na visoko zasedanje OZN na temo kroničnih nenalezljivih bolezni, 27. septembra 2018 v New Yorku, ZDA
28.08.2018
Od 12. do 14. marca se je na Dunaju odvijal UN Mladinski forum o uporabi drog (UN
Youth Forum 2018), katerega se je udeležila Katarina Rozman. 
30.03.2018
Med 5. in 11. januarjem je Brez izgovora Slovenija v Ljubljani za en teden povezala 26 mladih iz 6 držav. Tema je bila “Zdrav način življenja v mladinskih organizacijah.”
24.01.2018
November - mesec preprečevanja zasvojenosti 
Koalicija NVO za preprečevanje zasvojenosti, z aktivnostmi v preventivi in zagovorništvu
20.11.2017
Skupina Brez izgovora Slovenija razpisuje tri nova delovna mesta.
21.09.2017
Na Ministrstvo za zdravje in Ministrstvo za okolje in prostor smo naslovili pismo podpore k aktivnemu sodelovanju Slovenije v procesu okolja in zdravja v okviru Svetovne zdravstvene organizacije.
24.03.2017
Namenite 0,5% dohodnineTwitter